CrossFit kom til Norge for drøye 10 år siden, og har siden den gang fått godt fotfeste og blitt etablert som kanskje den mest voksende treningsformen her til lands. I CrossFit ønsker vi å bli så spreke og gjennomtrente som mulig, basert på tiden og innsatsen vi legger ned i treningen. Vi definerer det å være sprek, med å være så allsidig trent som mulig. Vi mener at det ikke holder å bare ha god utholdenhet, eller bare være sterk, men vi ønsker å utvikle alle kroppens kapasiteter og ferdigheter gjennom å trene funksjonelle bevegelser, utført med høy intensitet og stor variasjon.


Funksjonelle bevegelser, eller funksjonell trening handler om å bruke kroppen slik den er ment å brukes, gjøre øvelser som gjør deg bedre rustet for hverdagen med daglige oppgaver eller hobbyer. Vi har ingen treningsapparater med låste bevegelsesmønstre, men bruker vektstenger, manualer, kettlebells, medisinballer, hoppetau, romaskiner, sykler, kurvede løpemøller, stakemaskiner og mye mer. Alle øvelser hvor vi selv må styre hvordan vi beveger oss stimulerer til å utvikle bevegeligheten og koordinasjonen vår gjennom blant annet forbedret motorikk, balanse og krafttilpasning, altså en samspill av ulike bevegelser satt i sammen.

 

Folk flest har 2-3 timer til rådighet til trening i uka, derfor er det svært hensiktsmessig å trene på høy intensitet. Enkelt sagt, få trent styrke og utholdenhet i den samme økten. Hverdagen er hektisk, og derfor er det viktig å bruke tiden sin best mulig. Intensitet handler om å rekke mer arbeid, eller flere repetisjoner på en gitt tid. Så klart uten at teknikken bryter ned, men med å jobbe for å forbedre teknikken i alle de ulike øvelsene vi gjør, og samtidig øke styrke og utholdenhet. Da ligger forholdene til rette for å også øke intensiteten på treningen og det er det målet med treningen er. Derfor kan vi si at etterhvert som dette skjer, så blir du sprekere og sprekere og kommer i bedre og bedre form.

CrossFit hadde tidligere et rykte på seg for å være skadelig eller farlig, men dette er basert på udokumenterte påstander. Ved å fokusere på teknikk, og samtidig ikke la intensiteten bli så høy at det går ut over teknikken holder vi skaderisikoen lav, men som i all annen idrett er det alltid en risiko for å skade seg. Vi er ikke naive, men skjønner at ved å undervise riktig tilnærming til treningen, og ha dyktige trenere, så vil vi også kunne unngå mesteparten av vondter og plager. Det er enkelt og greit ikke farlig å løfte tunge vekter, så lenge man gjør det riktig. 

 

CrossFit er et gruppetreningskonsept hvor de aller fleste medlemmer benytter seg av gruppetimetilbudet. Trykker du inn på timeplanen vår kan du se tilbudet vårt, hvor vi først og fremst skiller mellom to nivåer på timene. Level 1, som kan anses som en time for nybegynnere, og WOD som er et tilbud for dem mer erfarne. Gjennom å tilby egne timer til alle nye medlemmer sikrer vi bedre oppfølging, tilrettelegging og tilpasning. Treningsøktene fra dag til dag og uke til uke er varierte, og du vil aldri måtte planlegge noe før du kommer på trening, og du vil alltid komme til et ferdig lagt treningsprogram. 


For å begynne med CrossFit hos oss trenger du ingen forkunnskaper, du trenger ikke å være trent, vi har ikke noe aldersgrense eller noen krav. Vi lærer deg å trene riktig, tilpasser, følger opp og samtidig hjelper deg med å stadig ta nye steg.


Vi åpnet dørene 1. august 2015, og har derfra etablert oss som en av Norges mest anerkjente CrossFit boks.

 

Privacy Preference Center

Strictly Necessary

These are necessary cookies for the site to work properly.

PHPSESSID, _ga, _gid, gdpr[allowed_cookies], gdpr[consent_types], php-console-server, wordpress_test_cookie
GPS, PREF, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?